Starbucks, Wal-Mart, Goldman Sachs ja Johnson & Johnson on ühed viimastest ettevõtetest, kes on andnud lubaduse minna üle täielikult taastuvenergiale.
- USA suurfirmad muutuvad “roheliseks” Foto: EPA
Ettevõtted on ühinenud 36 korporatsioonist koosneva The Climate Group’i globaalse initsiatiiviga, "RE100" ning on allkirjastanud lubaduse vähendada oma süsihappegaasi (CO2) emissiooni ning kasutada vaid keskkonnasõbralikult toodetud energiat, vahendab CNBC.
Ajal, mil nii organisatsioonid kui elanikud võitlevad kliimamuutustega, on paljud rahvusvahelised ettevõtted andnud lubaduse hakata kasutama taastuvenergiat.
Kuigi initsiatiiv ei sea kindlaid tähtaegu, mis ajaks ettevõte peab kasutusele võtma 100% taastuvenergia, on paljud ettevõtted lati uskumatult kõrgele seadnud.
Johnson & Johnson on eesmärgiks võtnud, et aastaks 2050. kasutab ettevõte 100% taastuvenergiat. Ettevõtte tegevjuht Alex Gorsky märkis, et nad pingutavad igapäevaselt oma energiaefektiivsuse tõstmiseks.
Teised ettevõtted, kes on kõrgeid eesmärke seadnud, on näiteks
Goldman Sachs (100% taastuvenergia aastaks 2020);
Nike (100% aastaks 2025) ja Procter & Gamble, kes plaanib aastaks 2020 kasutada 30% ulatuses taastuvenergiat.
RE100 kuulutati ametlikult välja New Yorki Kliimanädalal 2014. aasta septembris ning ühed esimesed initsiatiivi toetajad olid IKEA ja Nestle.
Tehnoloogiahiiud on rohelist trendi juba aastaid toetanud. Näiteks
Amazon rahastab suuri tuuleparke ning
Apple on teatanud plaanidest kasutada oma andmekeskuste toimimiseks vaid taastuvenergiat.
Ka
Siemens on initsiatiiviga ühinenud, teatades oma eesmärgiks saada maailma esimeseks suureks tööstusfirmaks, kelle süsiniku jalajälg aastaks 2030. on null.
Seotud lood
Toidutootja Nestle SA teatas neljapäeval, et esimeses kvartalis ettevõtte tulemused ei paranenud, sest inimeste tarbimisharjumused on muutumas, vahendab MarketWatch.
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Viimased uudised
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele